Yosemite National Park

12 juli 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

We zijn gisteren niet al te vroeg vertrokken vanaf Fresno, ongeveer 11.00 uur. Was uiteindelijk niet zo'n goed idee, omdat het toch wel een flink eind rijden is om echt in het Yosemite park te komen. Onderweg wel mooie foto's gemaakt! We kwamen pas om 15.00 uur bij het Visitor Center aan. Ook een stukje verkeerd gereden en bij het keren een paaltje geramd, maar geen schade hoor!.

We zijn op de shuttlebus gestapt die je ook weer het hele park laat zien. Het is hier toch ook wel weer erg mooi hoor. Enorme rotsen met af en toe een waterval. Niet veel watervallen meer rond deze tijd omdat het hiervoor al te laat in het seizoen is. Op het verste punt zijn we uitgestapt en naar een riviertje gelopen. Niet in het water geweest deze keer... Daar even gezeten en weer de shuttle bus genomen. Onderweg zegt Mike: hebben jullie mijn video camera? Nee, die hebben wij niet. Oh shit, dan hebben we die laten liggen bij de bushalte... Bij de eerst volgende halte zijn Mike en ik uitgestapt en snel terug gelopen. Helaas, daar lag ie niet meer, we hebben hem waarschijnlijk op het bankje laten liggen. Weer de bus ingestapt. Dan maar naar het Visitor Center, hopelijk heeft iemand de camera daar afgegeven. Negatief..... ook nog even bij de standplaats voor de buschauffeurs geweest en ook daar was nog niets afgegeven. (deze dame zegt tegen ons: kijk onderweg ook maar even achter de ramen van de bussen bij de chauffeur, wie weet ligt die daar). Bij beide wel ons adres etc. achtergelaten...

Weer terug bij Yvonne en Sabine stopte er één van de vele bussen en ik keek maar even door de voorruit,en wat zie ik daar liggen? De camera!! Wat een toeval zeg. Gelukkig hebben we hem weer terug want er stonden toch wel wat filmpjes op die we nog niet op de laptop gezet hadden.
Met dit camera avontuur zijn we zeker 1½ uur zoet mee geweest :).

Inmiddels was het al weer 18.00 uur en we moeten nog een stukje rijden naar de camping. Daar zijn we rond 19.30 uur aangekomen en naar onze plek gebracht. Mooie camping (Groveland) in de bossen met alle voorzieningen, incl. zwembad.

Nog even wat gegeten en in het donker over de camping gelopen. Wel met zaklamp want het is hier niet verlicht.

We willen hier een dagje extra blijven omdat we allemaal moe zijn. Lekker uitslapen, zwemmen, luieren en ook maar eens een wasje gaan doen.

***

Yosimite Pines RV Resort
Groveland, California

1. Mama ineke / papa jan:
    13 juli 2013
    Paaltje geramd , gelukkig geen schade ! Videocamera vergeten , gelukkig weer terecht ! Jullie hebben wel heel veel geluk !Wat een indrukwekkende natuur zien jullie toch ! Mooie foto's !We leven met jullie mee door de leuke reisverslagen ! Kus van ons voor allemaal.