San Luis Obispo

18 juli 2013 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

Na een heerlijk rustige ochtend te hebben gehad, zijn we via het smalle weggetje en bruggetje vertokken voor de tweede dag op de Highway 1.

De weg en uitzichten werden steeds mooier dan het eerste stuk wat we gisteren gereden hebben, maar ook veel bochtiger! Dan is 100 mijl een heel eind..... Onderweg bij diverse mooie punten gestopt en foto's gemaakt. Vooral bij de zeeolifanten (zie video, wel heel veel wind, dus zet het geluid maar uit...)!!

Het eind van de rit van vandaag werd een stuk minder bochtig, gelukkig. Langs Hearst Castel gekomen, maar daar zijn we niet naar toegegaan. Je bent verplicht het laatste stuk met een shuttle bus naar toe te rijden en dan een rondleiding te krijgen. Daar hadden we vandaag geen tijd voor, kwestie van prioriteiten, toch?

In een dorpje in de buurt van San Luis Obispo (Pismo Beach) moesten we wel even zoeken naar de camping. Navraag gedaan bij een winkeltje en toen was deze zo gevonden.
Bij de receptie van de camping zat al niemand meer, maar er lagen vier enveloppen klaar waar je een vrije plaats uit kunt kiezen. Betaling doe je dan een dag later...

Op onze plaats aangekomen stond er een personenwagen geparkeerd, maar niemand verder te bekennen, zal wel van de buurman zijn. En ja hoor, deze mensen gevonden bij het zwembad. De buurman kwam meteen een praatje maken en nodigde ons uit om na het eten bij een vuurtje te kletsen en smores te eten. Smores zijn verwarmde marshmallows tussen twee crackers met een chocolaatje ertussen. Het gezelschap van de buren bestond uit een opa en oma met hun dochter en twee kleinkinderen en zij hadden ook nog bezoek van een man met twee kinderen. Was erg gezellig en we hebben het over van alles gehad.

Het koelde 's avonds wel erg af, dus we zijn op tijd in onze camper gaan zitten. Nog even wat Amerikaanse tv gekeken, leuke zenders hoor!

Morgen gaan we San Luis Obispo bekijken en rijden we via Solvang en Buellton waar we erwtensoep gaan eten, naar Santa Barbara.

***

Pismo Sands RV Park
Oceano, California

1. Opa en Oma Pas:
    19 juli 2013
    En zo komen jullie langzaamaan naar het einde van een geweldige vakantieperiode. Weer een prachtige dag gehad naar Ebispo. En wat een magnifieke foto's. Raken jullie hoofden niet vol van die indrukken en bezichtigingen ? We wachten weer op de volgende verslagen. Maar een ding is zeker, over een week zijn jullie weer thuis. Liefs, pa en ma oftewel opa en oma.
  2. Mama ineke / papa jan:
    19 juli 2013
    wat leuk die video van de zee olifanten ! Lijkt me niet fijn zulke grote beesten tegen te komen als je gaat zwemmen ! Kus van ons.
  3. Familie Schrover:
    21 juli 2013
    Erwtensoep? In Breugel is het 30 graden, erwtensoep staat hier voorlopig nog niet op het menu.
    Veel plezier nog daar!