Los Angeles

23 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Gisterenochtend weer vroeg uit de veren om de camper in te leveren. De camping waar we stonden was ongeveer 45 km van Moturis vandaan. Je bent dan wel in dezelfde stad maar de afstanden zijn hier niet zoals wij in Nederland gewend zijn en dan heb je nog niet eens de helft van de stad doorgereden!!

Wel mooi op tijd (incl. een beetje file) op het inlever adres aangekomen zodat we met een busje van Moturis naar de luchthaven gebracht konden worden. Nadat de camper gecontroleerd en de administratie gedaan was, zijn we door de chauffeur direct naar het hotel gereden (met een babbel en een fooi krijg je hier veel voor elkaar). Mike en ik zijn door hem ook nog naar Alamo gebracht, waar we de huurauto op moesten halen.

De verkoper van Alamo probeerde ons een betere, en dus ook duurdere, auto aan te smeren maar daar trapten wij niet in. Gewoon fullsize en dat is voldoende! Toen we buiten een auto uit mochten zoeken stond er een hele dikke, vette, zwarte, Dodge!! Nou, wij als twee kleine kinderen konden ons geluk niet op, die nemen we!! We zijn naar het hotel gereden waar Yvonne en Sabine in de lobby op ons zaten te wachten. Snel inchecken en meteen lekker gezwommen in het heerlijke zwembad van het hotel!

Eind van de middag zijn we, in onze vette Dodge, naar de Santa Monica Pier gereden. Die pier viel wel tegen maar het winkelcentrum aan de overkant van de straat was schitterend. Een geweldig grote Apple Store bezocht, wat hebben ze daar mooi spul zeg!

Vandaag hadden we de Hollywood Tour op het programma staan. Rond de middag de auto geparkeerd en de "sterren" (acteurs, popsterren, etc) belopen die in de stoep van de Hollywood Boulevard liggen. Na wat gegeten te hebben zijn we in een busje van "Starline" (wel een flinke korting eruit geperst) gestapt. Deze overdreven chauffeur (hij vond zichzelf volgens mij helemaal geweldig, maar wij niet) liet ons Beverly Hills, Bel Air, Hollywood (Rodeo Drive, Sunset Boulevard) en de Hollywood Sign zien. Langs veel huizen van "sterren" gereden, en foto's van gemaakt, maar van veel huizen weten we niet precies meer wie daar de eigenaren van zijn....

Yvonne wilde nog even naar de Tattoo Shop van Kat von D (in Nederland bekend van het tv programma LA Ink). Een tattoo zetten zat er niet in maar wel een goudkleurig "doodskopje" gekocht waar ze helemaal blij van werd.

Toen we terug in het hotel waren zijn Mike en ik direct gaan zwemmen, heerlijk! Daarna nog een broodje gegeten bij de Subway!

Morgen is alweer onze laatste dag in de USA. We gaan naar Venice Beach, lekker op het strand liggen en misschien fietsen huren. Op het strand zijn hele mooie fietspaden aangelegd!

***

Marriott Airport Hotel
Los Angeles, California

1. Niels:
    24 juli 2013
    Geniet nog van jullie laatste dag!!
  2. Chris:
    24 juli 2013
    Nog een hele fijne dag, het was leuk om al jullie verhalen en foto's te zien !!
  3. Mama ineke / papa jan:
    24 juli 2013
    Gaaf zeg die doodshoofd spaarpot ! Nu gaan sparen voor de volgende vakantie ! Een fijne laatste dag , goede reis en tot vrijdag !
  4. Familie Schrover:
    24 juli 2013
    Hmmm, een Apple Store, voor ons klinkt dat als een kind in een snoepwinkel...
    Het was leuk om jullie via reislogger te kunnen volgen. Geweldige verhalen, mooie foto's! Fijne laatste dag in the USA!
  5. Opa en Oma Pas:
    24 juli 2013
    Telkens weer een goed en onderhoudend verslag van Servaas [chapeau] Nog een lekkere rustdag [of niet ?] en dan weer urenlang wachten en vliegen Jullie moeten toch wel voldaan maar zeker erg moe zijn. Verlangen jullie niet naar je eigen bedjes in Breugel ? Voor allemaal nogmaals een goede terugreis en Wel Thuis Liefs [O]pa en [O]ma.