Los Angeles

21 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We hebben 2 dagen geen internet gehad, dus een update van wat we doen en waar we zijn, was even niet mogelijk.

Afgelopen vrijdag zijn we van San Luis Obispo verder richting Los Angeles gereden maar niet langs de kust. Eerst even in deze plaats geweest omdat daar een straatje is dat helemaal onder de kauwgom geplakt is. Leuk om te zien, maar minder om daar te lopen (plakkerig onder je schoenen!). Het is een steegje van ongeveer anderhalve meter breed en twintig meter lang. Zelf natuurlijk ook een aantal kauwgoms bijgeplakt.

De volgende plaats waar we naar toe zijn gereden was Bueltton. Deze plaats staat bekend om zijn erwtensoep. Nou,daar hebben we dan ook een paar borden van gegeten, heerlijk. Ja, Monique, ook hier kunnen ze er wat van!!

Via Solvang (plaatsje met Deense achtergrond) zijn we naar Santa Barbara gereden waar ik een camping op het oog had. Niet dus, alles vol daar aan de kust. Na flink wat op en neer gereden te hebben, konden we nog een plekje krijgen op de parkeerplaats een Nationaal Park, langs het strand. Wel mooi langs de kust, maar daar heb je het dan ook mee gehad! Mike, Sabine en ik zijn nog even de zee in gegaan.

De volgende dag eerst maar even camping gebeld of er een plekje vrij was, want net zoals vrijdag willen we niet meer. Vanwege het weekend is er maar weinig meer te krijgen. In Los Angeles aan de kust hadden ze nog wel plaats, maar konden we niet reserveren, dus dan maar gauw daar naar toe gereden en gelukkig, omdat we op tijd waren konden we er terecht. Deze camping was echt op het strand, mooi, rumoerig maar ook wel gezellig. 's Avonds op het strand werden er kampvuren gemaakt door grote families en werd er gegeten, gezongen en gedronken. Het enige grote nadeel was dat de camping naast Los Angeles Airport lag en er om de 2 minuten een vliegtuig opsteeg en laag overkwam... vooral 's nachts, ik in ieder geval weinig geslapen.

Vandaag op tijd eruit, want we zijn naar Universal Studio's geweest. Wat een geweldig mooie attracties zeg! Ongelooflijk hoe ze dat allemaal kunnen maken. Veel met 3D en 4D! In de loop van de middag was het wel erg druk, maar gelukkig hadden we rond die tijd de mooiste en meeste attracties wel gehad. We zijn dus op tijd naar de camping gereden en al de koffers ingepakt en de camper schoongemaakt.
Morgen (maandag) moeten we de camper inleveren, de huurauto ophalen en naar het hotel. Hopelijk blijft er dan nog wat tijd over om op het strand van Venice Beach te liggen. Ik heb wel begrepen dat het bij jullie erg mooi en warm weer is. Hier is het qua temperatuur goed, maar wel bewolkt.

***

Carpinteria State Beach Camping
Carpinteria, California
&
Dockweiler RV Park
Playa del Rey, Los Angeles, California

1. Mama ineke / papa jan:
    23 juli 2013
    Jullie bezoek aan de Universal studio's heeft denk ik veel indruk gemaakt, dat kun je wel zien aan de foto's ! Nog veel plezier en een heel goede reis naar huis ! Kus voor allemaal .
  2. Opa en Oma Pas:
    23 juli 2013
    De reis gaat verder en de verhalen ook. We zagen een mooie serie foto"s. Dat Hollywood zal heel bijzonder en een beetje onwerkelijk zijn geweest, denken we. Het is hier de laatste dagen ontzettend warm. *s-Middags zijn we naar jullie huis gevlucht, daar is het binnen lekker koel. We kijken uit naar het a.s. weekend; dan zullen we jullie weer - hopelijk in goede gezondheid - zien. Alvast een goede terugreis gewenst en veel liefs voor jullie viertjes [O]pa [O]ma.