Sequoia National Park

11 juli 2013 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vanmorgen rond 10.00 uur vertrokken vanaf de mooie camping in Bakersfield naar Sequoia National Park.

Hey Mart; we hebben onderweg geen ja-knikkers gezien omdat we de snelweg hebben genomen in plaats van de binnendoorweg... Wel veel sinaasappelbomen!

Aangekomen bij het park kreeg Yvonne het al benauwd omdat ons een lastige weg te wachten stond met veel haarspeldbochten. Heel rustig aan gedaan en uiteindelijk viel het veel mee. Na ongeveer een half uurtje kwamen we langs de eerste grote Sequoia bomen. Deze hadden we wel gezien op foto's maar als je ze dan in het echt ziet...... wat zijn die groot zeg! Natuurlijk wilden we ook naar de grootste boom in dit park gaan kijken (General Sherman Tree).
Vanaf een parkeerplaats (eerst hier even een soepje gegeten) is dit via een perfect aangelegd pad ongeveer 15 minuten lopen. Bijna niet voor te stellen hoe groot die is, 31 meter omtrek. (als die in je tuin staat heb je een probleem).

Na deze weer mooie ervaring zijn we verder het park doorgereden. Ik wilde graag in het park overnachten, maar de camping die ik in mijn hoofd had zat vol.... dan maar de volgende. Daar aangekomen wilden mijn medereizigers toch meer luxe..... Het enige wat ik belangrijk vond was electriciteit omdat we dan, vanwege de warmte de airco aan konden zetten.

Dus dan maar doorgereden het park uit naar Fresno. Hier hebben we een gezellige camping gevonden waar de familie "Flodder" ons hartelijk welkom heette. De camping is prachtig verzorgd, de eigenaren iets minder... Maar wel heel aardig!

Weer heerlijk gezwommen en net de bbq voor het eerst aangestoken.... het is nu al weer 22.30 uur, wat gaat de dag toch snel.... Morgen naar Yosemite National Park. We lopen iets voor op schema, maar dat komt goed uit, want we willen wat langer in San Fransisco blijven!

***

Fresno Mobile Home and RV Park
Fresno, California

1. Miriam:
    12 juli 2013
    Te gek hoor om jullie verhalen zo te lezen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
  2. Wik:
    Dear Pas Family,

Do advise me average fuel consumption of your mobile home. With these info i can judge if i have enough budget for simular holiday.
    Secondly do you also get Freebees upon refilling at BP Gasstation.

Thanks...
  3. Opa en Oma Pas:
    12 juli 2013
    Jullie zijn nu ongeveer op de helft van de vakantie in Amerika en al zoveel gezien en indrukken opgedaan. Is dat nog wel twee weken vol te houden ? Soms zijn we wel een beetje jaloers. Het blijft fantastisch, dat we regelmatig verslagen krijgen en steeds met prachtige foto's. Geniet nog maar lekker, want dit is - denk ik - eenmalig. We wachten weer op het volgende verslag. Oma mist Mike, als we 's middags theedrinken.
    Veel liefs voor jullie viertjes, (O)ma en (O)pa.
  4. Mart:
    12 juli 2013
    Mooi dat je voorloopt op je schema en dat je iets langer in san francisco blijft. Het is de leukste stad van Amerika wat ik er van weet natuurlijk. Er zijn wel veel zwervers in san francisco omdat het voor hun ook de leukste stad is haha je moet wel in het restaurant " stinking rose " gaan eten in district north beach haha alles met knoflook zelfs het ijs. Egt doen en breng de rekening maar mee die betaal ik haha. Maar eerst naar yosimite park . Hoge kele bergen met watervallen. Gr. Mart