San Francisco

15 juli 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag om 09.30 uur te voet vertrokken naar de boot die ons tot in San Francisco brengt. Heel leuk om met de boot naar San Francisco te varen, super uitzicht. Het was een half uurtje varen naar Pier 1.
Gelopen naar Pier 39, Fisherman's Wharf, een zeer touristische pier met winkeltjes en restaurantjes.

Vanaf daar zijn we op de Hop on Hop off bus gestapt voor een rondje San Francisco highlights. Vertrokken Om 12.00 uur en om 14.30 uur weer, uitgewaaid terug... Het is in San Francisco altijd bewolkt en winderig.

Toen bij Pier 39 heerlijke Fish and Chips op en met een volle maag naar Lombard Street gelopen. Dit is het stijlste kronkelige straatje van de wereld, wat een drukte daar zeg! Er is nog wel een stijlere straat (Filbert Street) maar deze is recht. Leuk om een keer op de fiets te proberen!? Niet dus!

Via China Town, waar het heel druk was en heel veel Chinezen waren, naar de grote winkelstraat gelopen. En nog even wat gewinkeld.

We zouden met de bus terug naar de camping, maar de bushalte was lastig te vinden, maar Amerikanen zijn erg behulpzaam. We werden spontaan geholpen door diverse mensen. De busrit duurde ongeveer een uur, maar met een mooie route over de Golden Gate Bridge.

Nu zitten we in de camper met een gezellig muziekje op en een biertje en een wijntje erbij.

Was een mooie dag alleen wel wat koud.... en veel wind, maar dat is normaal hier!

1. Mart:
    16 juli 2013
    Wel koud maar een mooie gezellige stad. En je weet het hè. Als je bij stinking rosé gast eten betaal ik de rekening haha. Het restaurant is in Columbus ave . Hoek Broadway Columbus ave..€
  2. Mama ineke / papa jan:
    16 juli 2013
    Wat een mooi meisje in die leuke bikini ! Sabine , je kunt zo naar Hollywood en dan ontdekt worden als fotomodel /filmster !Het is wel veel kouder in San Francisco, dat is vast ook weer wennen na 40 gr. in Las Vegas. Hier is het eindelijk ook zomers met 25 gr.
    Liefs.
  3. Opa en Oma Pas:
    16 juli 2013
    Leuk verhaal uit San Fransisco. Daar is het niet zo warm, als het nu hier is. Het is hier echt zomer. We kunnen al dagen niet op het terras zitten overdag. Zo heet is het daar. In de zon wel 44 graden en in de schaduw 30. Erg vermoeiend en lusteloos weer. En we hebben er zo naar uitgezien. Duurt de vakantie voor jullie niet te lang? Nog een goede week en het zit er al weer op. Geniet er nog maar goed van. Liefs van (O)pa en (O)ma.
  4. R&M&m&t:
    Ha die Pasjes,
    Wat een prachtige reisverhalen van jullie zeg! We genieten al bij het lezen ervan, laat staan als je het echt meemaakt!
    We wensen jullie nog heel veel plezier en zijn erg benieuwd naar al jullie aankopen!!!!
    Veel liefs,
    R&M&m&t
  5. Mart:
    17 juli 2013
    Ja highway 1 is erg mooi veel bochten ravijnen en mooie uitzichten over de zee enz. Wij hadden het in twee dagen gedaan en dat was veel te kort. Je moet wel tanken in een stadje want onderweg kan het tot 6 dollar oplopen. ( kan niet lezen hoe groot de rekening is maar dat komt goed haha )