Las Vegas

8 juli 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Gisteren is de dag rustig begonnen, lekker gezommen in het heerlijke zwembad. We wilden begin van de middag naar het Outlet Shopping Center gaan. De keuze was om hier met de camper naar toe te rijden.... Dat hebben we dan ook gedaan maar daar aangekomen bleek er helemaal geen parkeerplek te zijn, alles vol.
Dan maar weer terug naar de camping en de bus nemen. Op zich goed te doen maar het duurt wel lang. Eerst een stuk lopen naar de bushalte.. in de hitte! Daar moesten we een half uur wachten en terwijl we daar stonden kwam er een vrouw naar ons toe met 4 grote bekers water met ijs. Zij had ons zien staan in deze warmte en bij de Starbucks ijswater voor ons gekocht. Wat geweldig hè?
Bij de bushalte zien we een eind verderop enorme rookpluimen. Het blijkt dat er, achter de bergen die we zien, een enorme bosbrand is. Gelukkig staat de wind gunstig en hebben wij daar verder geen last van maar het is toch wel angstig, wat een rook!

Na één overstap en mooie route over de Strip konden we in de bus blijven zitten tot aan het Shopping Center. Mike had al snel een aantal polo's, korte broek en slippers gekocht, voor Sabine schoenen en een jurkje, voor mij een t-shirt, voor Milou en Thomas allebei een outfit en voor Yvonne helemaal niets!!! Ze kon niets leuks vinden....

Daar nog lekker wat gegeten in de foodcourt, dat is één ruimte met diverse soorten balie's met eten, dus we hadden verschillende maaltijden. Yvonne sushi, Mike een supergroot broodje van de Subway en Sabine en ik pizza punten.

Toen de bus genomen naar Freemont Street, het oude gedeelte van Las Vegas. Een geweldig overdekte straat waar van alles te doen is. Heel veel casino's, mensen op straat die verkleed zijn in alle mogelijke outfits, waar je mee op de foto kunt, en allerlei live bands! In het plafond van deze overdekte straat zitten allemaal lampjes en toen we op het terras koffie aan het drinken waren begon er een enorm mooie en spectaculaire lichtshow met 2 nummers van Queen. Echt, onze monden vielen open van verbazing, wat is dit geweldig mooi zeg!!

Rond 22.00 uur zijn we weer op de bus gestapt richting de camping. De terugweg ging alleen niet volgens plan. Het eerste deel wel maar deze keer moesten we 2x overstappen. Bij de eerste overstap moesten we erg lang wachten op de volgende bus. Deze kwam uiteindelijk wel maar de volgende bus niet meer.... Dan maar een stukje lopen maar dat is ook geen doen. Bij het eerstvolgende hotel wat we tegenkwamen hebben we een taxi genomen en waren we rond 01.00uur pas terug op de camping. Toch nog een lange dag geworden!!

Vandaag gaan we weer de Strip op, met een taxi!!

***

Oasis RV Park
Las Vegas, Nevada

1. Familie Schrover:
    9 juli 2013
    Je verhaal geeft ons een mooie kijk op Las Vegas, leuk! En aardige mensen bestaan dus echt. Vraag me af hoe groot de kans is, dat iemand in Eindhoven met een watertje bij de bushalte aankomt... :-)
  2. Wik:
    Dear Schrover Family,

Sure i will assist you to bring a bucket of water while you're waiting
    at the Busstadion in Eindhoven. Previously during summertime we
    had given Yvonne often a similar shower and are willing to do that also for others. Please pass my appertment and you will find out : - )
  3. Niels:
    10 juli 2013
    Hi familie Pas! Leuke fotos van Vegas, geniet ervan!!
  4. Opa en Oma Pas:
    10 juli 2013
    Dat was een lang reisverslag, dat je opstuurde. Jullie doen toch wel veel ervaringen op. Het is te hopen, dat de stadstrip met een taxi nu beter verloopt. Morgen gaan we nog even naar jullie huis. Vandaag was het goed weer,al liet de zon zich niet zoveel zien.
    Liefs en groetjes, Pa en Ma.
  5. Yvonne:
    12 juli 2013
    Hahaha
    Mariet, wat mijn collega Wik zegt klopt. Ook in Nederland kan je een bekertje water krijgen... over je hoofd! Zucht. Fijne collega hè hahaha

Wikkie, gedraag je nou eens naar je leeftijd! Hihi