Bryce Canyon, Zion en Las Vegas

7 juli 2013 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Daar zijn we weer! We hebben niet elke dag internet maar gelukkig vandaag weer wel.
Gisteren hadden we een camping net voor de ingang van Bryce Canyon. Vandaar konden we met de shuttlebus de Canyon in, erg handig.
Mike en ik hebben de Navajo Loop gelopen. Dit wandelpad hadden we ook al gezien op de film van Arie en Yolanda. En zagen Yolanda daar zo zwoegen, dat de dames besloten hadden om in de shuttlebus te blijven zitten en zo het park te bekijken.
Het wandelpad liep zigzag naar beneden en zigzag weer naar boven. Het was wel heet maar goed te doen, ongeveer een uurtje, en een schitterende route.

Hierna zijn we vertrokken naar Zion National Park en daar ook een camping vlak voor de ingang geboekt. Dat was maar goed ook want later bleek dat de campings op het park helemaal vol zaten. 's Avonds koelde het af en lekker buiten gezeten.

Vandaag (zondag 7 juli) rond 10.00 uur vertrokken, Zion park in. We moesten bij de ingang 15 dollar extra betalen omdat onze camper iets te groot was om samen met tegenliggers door een tunnel te rijden. De rangers sluiten de tunnel dan af voor het tegemoetkomende verkeer en dan kunnen wij erdoor. Ook Zion is weer een schitterend park, ontzettend hoge rode rotsen en wat een verschil weer met Bryce Canyon. Ook hier hebben we weer de shuttlebus genomen door het park en bij de laatste stop uitgestapt en wat rondgelopen bij de rivier die door deze Canyon loopt.

Vandaag zijn we alvast naar Las Vegas gereden en hier rond 18.00 uur aangekomen na flink lang in de file te hebben gestaan...pfffff.
De camping die ik uitgezocht had mochten we niet op want onze camper bleek te klein en niet chic genoeg te zijn. Ja dat zul je niet geloven maar is echt zo. Deze camping was ook wel zeer luxe, dat konden we wel zien, maar geen plek dus voor deze eenvoudige Brabanders. Dan maar naar het alternatief, Oasis RV park. Nou, dit is ook zeker niet verkeerd! Hele mooie camping en goede plek vlakbij het schitterende zwembad. Daar zijn we direct ingesprongen, hadden we echt nodig. We willen hier twee dagen blijven staan en weer wat hotels bekijken, lekker shoppen en misschien nog wat gokken.

***

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Familie Baars:
    8 juli 2013
    whauw wat een avontuur. En heel mooie fotokes. Wij genieten ervan. Nou veel plezier en we lezen iedere dag mee. veel liefs familie Baars
  2. Miriam:
    8 juli 2013
    Groot gelijk Yvonne en Sabine, ik ben ook alleen het eerste stuk mee naar beneden gelopen in de Navajo Loop (voor de film en foto's hihi) en toen Patje alleen door laten lopen. Dus idd respect voor Yollie har zwoegen.
  3. Familie Schrover:
    8 juli 2013
    Camper niet chic genoeg? Dan denk je eerst dat ze een grapje maken, of niet? ;-)
  4. Opa en Oma Pas:
    8 juli 2013
    Een prachtige serie foto's,, die een goed beeld geeft van jullie tocht door de V.S. Wanneer komen er foto's van Yvonne ??? Veelplezier in Las Vegas. Noud de hand wel op de knip
  5. Opa en Oma Pas:
    8 juli 2013
    Zojuist op een verkeerde toets gedrukt.(oei!!) Voor je in Las Vegas iets koopt, ben je misschien zelf verkocht.
    Het konijntje maakt het goed, en wij ook ! Veel liefs en groeten van Pa en Ma.
  6. Mama ineke / papa jan:
    9 juli 2013
    wat goed van je Mike dat je samen met papa de Navajo loop hebt gadaan en dan ook nog reclame gemaakt voor philips ! Veel plezier allemaal in Las Vegas !