Grand Canyon

4 juli 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hier weer een update van onze reis... we hebben weer wifi dus het kan weer!

Dinsdag ochtend in de hitte vertrokken richting de Grand Canyon. Na 10 minuten waren we al bij de Hoover Dam maar deze hebben we niet bezocht omdat we een lange rijdag voor de boeg hebben. Na de plaats Kingman zijn we de historische route 66 opgereden. Niet erg speciaal maar wel leuk om te zien. Bij een klein dorpje hebben we wat foto's gemaakt van typische Western huisjes inclusief gevangenis, haha.

Bij Williams lekker een eitje gebakken in de camper en het is hier gelukkig een heel stuk koeler, dit scheelt zeker 25 graden, een verademing!

Ik had een campingplaats geboekt bij Mather Campground vlakbij de South Rim van de Grand Canyon. Na aankomst zijn we te voet naar de Canyon gelopen. Dit was niet ver en daar waren de dames gelukkig mee!! Wel op tijd naar bed gegaan omdat Mike en ik morgen vroeg opstaan om de zonsopgang te zien.

Woensdagochtend (vandaag dus) om 4.30 uur bedje uit en te voet naar de Canyon. Daar aangekomen hebben we een goed plekje uitgekozen en om 5.15 uur kwam de zon boven de Canyon uit. Wat geweldig mooi zeg! Maar ook kort omdat er net boven de Canyon vrij veel bewolking was. Na vijf minuen was de zon verdwenen en diverse mensen, die later dan ons waren, hebben dit gemist. Om nu weer terug te gaan naar de camper vonden we te vroeg dus de bus gepakt en een flinke route van de Canyon gereden en ook nog aardig wat gelopen. Rond 8.30 uur waren we weer terug en de dames maar eens wakker gemaakt......

Lekker ontbijtje met z'n vieren en rond 10.30 uur vertrokken naar het vliegveld om de helikopter vlucht te boeken. Er was nog een plaatsje voor ons drieën (Yvonne gaat beslist niet mee..) om 13.20 uur. Dan maar even nog naar de Canyon om wat van het uitzicht te genieten, maar van dat genieten bleef niet veel meer over toen we volgens Yvonne iets te dicht bij de Canyon gingen staan. Daar kan ze dus echt niet tegen! Dan maar weer terug naar het vliegveld. Vóór vertrek een filmpje kijken en de lucht in! Wat is dat mooi zeg, ongelooflijk!! (O)pa en (O)ma we hebben een leuke foto voor jullie meegenomen!
En Wik, bedankt voor de tip, we hebben zeer secuur een piloot uitgekozen en de tocht overleefd! haha

Na deze ervaring hebben we nog een flinke reis voor de boeg. We willen overnachten in Page, dat is dan al weer een flink stuk op weg naar Bryce Canyon welke dan morgen op het programma staat, poe, poe wat hebben we het toch lekker druk hé! Echt vakantie! Vanavond rond 18.00 uur aangekomen (oh nee, het was toen 19.00 uur...weer een tijdszone overgestoken) op de camping na nog eens flink omgereden te hebben omdat een stuk snelweg afgesloten was... grrrr. Gelukkig hebben ze nog een plekkie voor ons en hadden we weer stroom en water.

Yvonne aan het kokkerellen en lekker gegeten met een heerlijk koud biertje! Het is nu 00.12 uur en tijd om naar bed te gaan....

***

Mather Campground
Grand Canyon Village, Arizona
&

Lake Powell Campground
Page, Arizona

1. Yol:
    5 juli 2013
    Oh Pasjes, wat leuk allemaal. Geweldige ervaring die helikoptervlucht he. Mooie foto trouwens van de Colorado River!
    Yvonne, heb je trouwens je wandelschoenen al ingelopen? Zou zonde zijn als je blaren loopt in die Navajo Loop in Bryce Canyon (zucht...). Of heb je het advies van je moeder opgevolgd en fatsoenlijke sandalen gekocht......;-)
    Maarruh.......hoe bevalt de camper eigenlijk, vinden jullie het ook zo relaxed, knus en gezellig?
    Hoop dat jullie gaan genieten van Bryce en dat het er 's nachts niet zo koud is als toen wij er waren, want dan moet het kacheltje aan.

Enjoy!! xxx

Oh ja, let op voor de "deers", die steken gewoon de weg over. (hoezo schuw)
  2. Opa en Oma Pas:
    Lieve mensen,
    Wat fijn, dat jullie zo genieten van alles,wat er te beleven valt. Gelukkig niet meer zo warm en daarom zo'n prachtig bezoek aan de Grand Canyon. Geweldig allemaal. En nu maar weer verder naar..... Valt het mee om met zo'n grote camper te rijden ?
    Het ga jullie goed en tot de volgende mail. Liefs van Pa en Ma.
    P.s. Mike en Sabine nu al in de gevangenis. Wat moet dat later worden ???
  3. Mama ineke / papa jan:
    5 juli 2013
    Dat is vast heerlijk iets minder heet ! Zo te zien genieten jullie enorm , wat is de Grand Canyon schitterend vanuit de helicopter !Hadden Mike en Sabine geen pijn in hun oren ?
    Morgen weer in de camper op weg naar het volgende avontuur !
    Goede reis !
  4. Familie Schrover: